TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Sabtu, 28 Julai 2012

Petugas media jadi sasaran


Wartawan Sinar Harian  - 
27 Julai 2012
 IPOH - Barangan bernilai tinggi seperti kamera video serta komputer riba menyebabkan kenderaan petugas media mulai menjadi sasaran jenayah pecah kereta, termasuk kes pecah kereta milik seorang pengurus pemasaran sebuah syarikat akhbar di Greentown Avenue, di sini, kelmarin.

Mangsa, K Ramesh, 39 menyedari kereta jenis Naza Citra miliknya dipecah masuk, menyebabkan kerugian lebih RM5,000 ketika bersiap-siap untuk pulang ke rumah pada jam 7.30 petang.

Menurutnya, ini merupakan kejadian pertama menimpa dirinya dan ketika kejadian, keretanya diletakkan berhampiran pejabat bermula kira-kira jam 4.30 petang sehingga waktu kejadian.

"Saya hanya menyedari kejadian apabila ternampak cermin tempat duduk penumpang belakang sebelah kanan pecah. Selepas itu saya segera memeriksa bahagian dalam kenderaan dan mendapati beg berisi komputer riba serta dokumen penting syarikat hilang," katanya ketika ditemui, semalam.

Dalam kejadian berasingan, seorang wartawan penyiaran mengalami kerugian lebih RM8,000 apabila kereta miliknya dipecahkan di jalan Mustapa Al Bakri, berhampiran Gerbang Malam, di sini, Jumaat lalu.

Kejadian berlaku pada jam 9 malam dan mangsa hanya meninggalkan keretanya selama 30 minit ketika itu untuk membeli barangan keperluan rumah sebelum mendapati cermin sebelah penumpang hadapan pecah serta kehilangan kamera video, gugusan kunci dan beberapa dokumen.

Sementara itu, jurucakap polis mengesahkan menerima laporan kedua-dua mangsa dan akan menyiasat kejadian berkaitan untuk mengesan mereka yang terlibat dalam kes pecah kereta membabitkan petugas media di sekitar bandar raya ini.

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran