TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Ahad, 13 Februari 2011

Agenda Melayu tetap relevan

Oleh MOHD KHUZAIRI ISMAIL dan MUHAMAD ZAID ADNAN
pengarang@utusan.com.my



KUALA LUMPUR 12 Feb.
- Kerajaan tidak akan berhenti daripada memperjuangkan agenda Melayu di sebalik pelbagai fitnah dan tohmahan yang dilemparkan oleh pelbagai pihak.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, agenda perjuangan itu masih lagi relevan kerana pada hakikatnya kaum Melayu masih lagi ketinggalan berbanding kaum lain di Malaysia.

"Walaupun kerajaan memperkenalkan pelbagai program pembangunan ekonomi seperti Model Baru Ekonomi, agenda perjuangan Melayu masih lagi relevan dan akan terus diperjuangkan," katanya.

Beliau berkata demikian semasa berucap pada majlis makan tengah hari sempena Simposium Dilema Melayu anjuran Persatuan Alumni Aspirasi Semalaysia (Aspirasi) di Dewan Merdeka Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini hari ini.

Simposium itu dirasmikan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Mustapa menambah, program pembangunan ekonomi yang dilaksanakan kerajaan ketika ini akan menambah lebih banyak peluang pekerjaan sekali gus mampu meningkatkan pendapatan orang Melayu.

Katanya, ia sekali gus mampu membantu kerajaan menangani isu bumiputera yang masih lagi dihimpit dengan kemiskinan, ekuiti yang rendah dan kurang kompetitif.

"Dalam masa sama, orang Melayu juga akan mendapat faedah daripada pertumbuhan ekonomi negara menerusi agihan kekayaan yang dinikmati oleh semua rakyat," katanya.

Source: Mingguan Malaysia Online

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran