TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Isnin, 21 Februari 2011

ADUN Endau taja Utusan Malaysia untuk 16 sekolah

19/02/2011

MERSING 18 Feb. - Keberkesanan sisipan pendidikan ADaP dalam akhbar Utusan Malaysia membantu meningkatkan proses pengajaran dan pembelajaran murid mendorong Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Endau, Datuk Zainal Abidin Osman menajanya untuk semua sekolah menengah dan rendah di kawasan yang diwakilinya.

Tajaan akhbar berjumlah RM9,468 itu bermula dari bulan ini hingga Oktober depan diberikan kepada 16 sekolah di DUN berkenaan untuk kegunaan dalam sesi pembelajaran yang akan disusun oleh pihak sekolah atau Pejabat Pelajaran Daerah.

Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Agama negeri berkata, para pelajar yang bakal menduduki Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR), Penilaian Menengah Rendah (PMR) dan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) berpeluang memanfaatkan sisipan ADaP dalam pembelajaran mereka.

"Saya dapati sisipan ADaP dalam Utusan Malaysia banyak membantu para pelajar untuk memperoleh bahan tambahan yang boleh membantu meningkatkan pencapaian mereka dalam peperiksaan awam.

"Justeru, saya sangat berbesar hati untuk menaja akhbar tersebut kepada semua sekolah rendah dan menengah yang terdapat di DUN Endau ini," katanya pada majlis penyerahan tajaan akhbar Utusan Malaysia dan sisipan ADaP kepada pengetua dan guru besar sekolah di DUN Endau di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Ungku Husin, dekat sini semalam.

Turut hadir Penolong Pegawai Pelajaran Daerah (Pembangunan Kemanusiaan), Murthazar Mohamad dan Eksekutif Kanan Pemasaran Utusan Melayu (M) Berhad Zon Selatan, Mohd. Asri Jantan.

Zainal Abidin berkata, ini merupakan tahun pertama beliau menaja sisipan ADaP pada setiap hari Rabu dan Khamis untuk digunakan di semua sekolah di DUN tersebut.

"Ini adalah satu pelaburan yang tidak ternilai harganya kerana masa depan negara terletak pada murid-murid ini dan mereka bakal menjadi pelapis kepada pemimpin negara yang sedia ada.

"Saya sangat berharap agar semua pelajar yang akan menduduki peperiksaan awam pada tahun ini memperoleh banyak manfaat daripada penajaan ini," katanya.

Source: Utusan Malaysia Online

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran