TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Rabu, 16 Februari 2011

KTMB nafi anjur sambutan Valentine

Oleh MOHAMAD SHOFI MAT ISA, shofi.isa@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 15 Feb. - Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) menafikan program Retro Love Coach yang diadakan syarikat itu semalam bertujuan meraikan Hari Valentine.

Pengurus Pemasaran KTMB, Mohd. Noordin Kimi sebaliknya berkata, program itu diadakan bagi meraikan 20 pasangan warga tua dalam kereta api milik syarikat tersebut.

Program Retro Love Coach itu katanya, sebagai prapelancaran sempena program khas yang akan diadakan syarikat itu 16 Mei ini.

"Retro Love Coach bukan sempena Hari Valentine yang disambut semalam tetapi diadakan sebagai program prapelancaran sempena program khas yang akan diadakan 16 Mei ini," katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Beliau diminta mengulas laporan sebuah akhbar berbahasa Inggeris semalam yang seolah-olah menggambarkan program Retro Love Coach yang diadakan itu sebagai sambutan Hari Valentine.

Mohd. Noordin berkata, KTMB pada 16 Mei ini akan mengadakan program perjalanan khas ke Singapura untuk pasangan suami isteri tidak kira tua atau muda serta kaum untuk sama-sama berkongsi rahsia kehidupan rumah tangga masing-masing.

Melalui program itu, KTMB katanya, menyediakan tempat untuk 300 pasangan suami isteri dengan bayaran sebanyak RM300 seorang yang mana setiap pasangan akan dibawa melawat Singapura termasuk ke Stesen KTMB di Tanjong Pagar.

Sementara itu, katanya, mulai semalam, KTMB melancarkan satu pakej menarik iaitu 1Malaysia Couples Trains dalam usaha menggalakkan rakyat pelbagai kaum di negara ini melancong secara berkumpulan.

Melalui pakej tersebut, katanya, KTMB akan memberikan diskaun tambang konsesi sebanyak 25 peratus untuk perjalanan pergi dan balik kepada enam pasangan yang terdiri daripada tiga kaum iaitu Melayu, Cina dan India.

Beliau berkata, untuk mendapatkan diskaun tersebut, enam pasangan melibatkan tiga kaum itu juga perlu bergerak secara berkumpulan dan memilih destinasi pelancongan yang sama.

"Pakej menarik 1Malaysia Couples Trains yang dilancarkan bermula semalam akan berterusan dan kemuncaknya akan diadakan satu program khas pada 16 Mei ini.

"Selain untuk menjayakan konsep 1Malaysia, pakej istimewa ini juga bertujuan menggalakkan rakyat pelbagai kaum di negara ini melancong secara bersama dalam satu kumpulan," katanya.

Source: Utusan Malaysia Online.

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran