TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Selasa, 28 September 2010

Najib cadangkan Hari Malaysia di NYSE

Sumber: Berita Harian Malaysia Online.
Tarikh siar: 2010/09/28

NEW YORK:
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak melawat Bursa Saham New York (NYSE) pada hari Isnin dan seterusnya membunyikan loceng penutup urus niaga pada hari lawatan berkenaan.

Terdahulu, beliau mengadakan perbincangan dengan eksekutif penting bursa diketuai oleh ketua pegawai eksekutif (CEO) NYSE Euronet, Duncan Niederauer, mengenai cara-cara membantu pelabur Malaysia untuk akses ke pasaran modal Amerika Syarikat (AS). Dalam taklimat ringkas selepas menandatangani buku tetamu, Najib berkata yang beliau telah mencadangkan supaya diadakan Hari Malaysia di bursa berkenaan bagi menarik pelabur AS ke pasaran Malaysia serta pasaran-pasaran lain di rantau Asia Tenggara. Beliau berkata, Malaysia boleh menjadi pintu laluan ke pasaran ASEAN yang beliau sifatkan sebagai antara yang paling pesat berkembang di Asia.

Perdana Menteri berkata, bursa-bursa ASEAN seharusnya bekerjasama rapat dan lebih bersepadu untuk menarik pelabur asing.

Mengiringi Najib pada lawatan itu ialah Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman, Duta Malaysia ke AS, Datuk Seri Jamaluddin Jarjis; pengerusi Bursa Malaysia, Tun Mohamed Dzaiddin Abdullah dan beberapa pegawai lain.

Perdana Menteri berada di New York bagi menghadiri sesi ke-65 Perhimpunan Agung PBB.
Bursa NYSE, terletak di 11 Wall Street, ialah bursa saham terbesar di dunia dengan permodalan pasaran dianggarkan $11.9 trilion setakat Ogos tahun ini. – BERNAMA

Source: http://www.bharian.com.my/bharian/articles/NajibcadangkanHariMalaysiadiNYSE/Article/index_html

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran