TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Khamis, 12 Mei 2011

Portal ADUN Melaka dilancar


MELAKA 12 Mei - Penduduk negeri ini boleh menyalurkan sebarang maklumat dan masalah yang dihadapi menerusi portal Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) masing-masing berkuat kuasa hari ini.

Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam berkata, menerusi portal tersebut, orang ramai juga boleh mengetahui sebarang maklumat dan aktiviti yang dijalankan wakil rakyat mereka.

Menurutnya, lebih penting, laman tersebut boleh digunakan oleh wakil rakyat untuk menangkis sebarang tohmahan dan laporan palsu yang disebarkan pembangkang.

''Dengan pelancaran portal ADUN ini, saya harap penduduk dapat menggunakan perkhidmatan terbaharu itu yang lebih efektif dan mendekatkan masyarakat kepada ADUN masing-masing.

''Secara tidak langsung membolehkan masyarakat berkomunikasi dengan ADUN di kawasan masing-masing sekiranya menghadapi kesukaran untuk bertemu," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melancarkan program Latihan Penggunaan Portal ADUN di bangunan Inkubator K-Ekonomi di Ayer Keroh di sini hari ini.

Menurutnya, portal yang dilancarkan itu bertujuan untuk memperbaiki mutu penyampaian maklumat kerajaan sejajar dengan gagasan 1Malaysia.

''Saya juga harap semua wakil rakyat dapat memanfaatkan portal tersebut bagi membolehkan masyarakat berinteraksi dan mendapat maklumat terkini mengenai aktiviti semasa di DUN masing-masing," katanya.

Sehubungan itu, katanya, kakitangan Jawatankuasa Penyelaras Pembangunan Dewan Undangan Negeri (Japerun) di setiap kawasan perlu memantau portal tersebut untuk memasukkan data, maklumat program, sisipan akhbar, memuat naik gambar-gambar dan mengurus maklum balas aduan daripada masyarakat.

Ujarnya, orang ramai boleh melayari laman web di http://adun.melaka.gov.my

Source: Utusan Malaysia Online.

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran