TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Selasa, 24 Mei 2011

Kerajaan sedia bina semula rumah Al-Taqwa


KUALA LUMPUR 24 Mei – Kerajaan Pusat bersedia membina semula Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-Anak Kebajikan Madrasah Al-Taqwa di Hulu Langat yang sebahagian strukturnya rosak ekoran kejadian tanah runtuh Sabtu lepas.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang mengumumkan perkara itu berkata, pembinaan premis baru itu akan dilakukan di sebuah kawasan selamat dengan kerjasama kerajaan negeri Selangor khususnya berkaitan tapak.

Pada masa sama, beliau mengalu-alukan jika ada pihak tertentu yang ingin mewakafkan tanah mereka bagi tujuan berkenaan.

“Kita akan tentukan sebanyak mana (sumbangan) dan di mana (akan dibina) tidak lama lagi,” katanya pada sidang akhbar selepas melawat lokasi kejadian tanah runtuh itu, dekat sini hari ini.

Terdahulu, beliau menyampaikan sumbangan kerajaan berjumlah RM10,000 kepada kesemua 16 waris mangsa yang terkorban dalam tragedi itu seperti diumumkannya ketika berada di Amerika Syarikat baru-baru ini.

Selain komitmen pembinaan semula rumah tersebut dan sumbangan RM10,000 buat keluarga mangsa, Najib turut mengumumkan pemberian RM10,000 lagi buat sembilan mangsa yang tercedera dalam kejadian itu.

Dalam perkembangan sama, isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor selaku Yang Dipertua Badan Amal Kebajikan Isteri Menteri dan Timbalan Menteri (Bakti) turut menyampaikan sumbangan berjumlah RM2,000 kepada setiap waris mangsa.

Selain itu, Badan Amal dan Kasih Negeri Selangor (Kasih) turut menyampaikan sumbangan sebanyak RM10,000 kepada pengendali rumah Al-Taqwa, manakala Yayasan Taqwa Majlis Islam Wilayah Persekutuan pula menghulurkan bantuan RM42,000 kepada rumah kebajikan itu.

Source: Utusan Malaysia Online.

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran