TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Ahad, 8 Mei 2011

Berita Minggu Edisi Awal

Oleh Ismail Mat, Khairul Azran Hussin, Umi Nadirah Abdul Rahman, Nadia Hamid dan Siti Sofia Md Nasir, bminggu@bharian.com.my

2011/05/08

Akhbar Berita Minggu dijual malam tadi sekitar Lembah Klang, Johor Bahru

KUALA LUMPUR:
Kemunculan edisi awal Berita Minggu berwajah baru, malam tadi mencetuskan kejutan kepada pembaca yang tidak menyangka akhbar mingguan yang selama ini hanya menemui orang ramai pada Ahad, kini sudah boleh dibaca sehari lebih awal.

Naskhah turut menjadi rebutan di tapak Karnival GP Joran Berita Harian 2011 di kawasan Jeti Tanjung Leman, Mersing, Johor yang dimeriahkan dengan pelancaran edisi berkenaan oleh Pengarah Eksekutif Editorial The New Straits Times Press (M) Bhd (NSTP), Datuk Ahmad Talib dan Pengarang Kumpulan Berita Harian, Datuk Mior Kamarul Shahid. Turut sama meraikan majlis berkenaan ialah Presiden dan Ketua Eksekutif Johor Corporation, Kamaruzzaman Abu Kassim serta barisan artis terkenal tanah air, termasuk Nubhan, Adam AF, Farawahida dan Azlan Typewriter.

Di SHAH ALAM, edisi awal akhbar ini mendapat sambutan orang ramai yang rata-rata teruja untuk mengetahui berita semasa dalam dan luar negara pada hari sama tanpa perlu lagi menunggu untuk mendapatkan akhbar pada keesokannya.

Lokasi jualan terus naskhah berkenaan di bandar raya ini, termasuk di Dataran Shah Alam, Dataran Kemerdekaan, SACC Mall dan Pusat Komersial Seksyen 7.

Pengarang Urusan Kumpulan NSTP, Datuk Zainul Ariffin Mohammed Isa turut turun padang meninjau reaksi orang ramai.



Di ibu negara, warga kota terutama pembaca muda dari generasi Y juga memenuhi lokasi jualan edisi awal Berita Minggu yang mula diedarkan jam 9 malam tadi dan rata-rata pembaca yang ditemui nyata teruja serta kagum dengan kemunculan akhbar ini dengan wajah baru.

Antara lokasi jualan ialah Pasar Malam Jalan Tuanku Abdul Rahman, Uptown Danau Kota, KL Sentral, Stesen Bas Bandar Klang, Taipan Foodcourt di Subang, Bandar Baru Sungai Buloh dan Pasar Malam Kampung Kerinchi.

Di JOHOR BAHRU, orang ramai menyambut baik kehadiran edisi awal dan daripada maklum balas mereka, rata-rata menggemari kandungan lebih ringan dan bersahaja tetapi tetap padat dengan bahan berita bermaklumat dan memenuhi cita rasa setiap peringkat masyarakat, termasuk sisipan Rona.

Source: Berita Minggu Malaysia Online.

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran