TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Ahad, 28 November 2010

9 emas aksi terbaik di arena antarabangsa

Oleh Suhaidi Mohamed Amin, bhsukan@bharian.com.my

Tarikh siar: 2010/11/28



MENTERI Belia dan Sukan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek, berkata kejayaan kontinjen negara merangkul sembilan pingat emas dalam temasya Sukan Asia di Ghuangzhou yang berakhir semalam, adalah pencapaian terbaik negara di pentas sukan antarabangsa.


Datuk Nicol David


Azizulhasni

Alex Liew dan rakan-rakan.


Ia juga kejayaan cemerlang dan rekod terbaik diraih kontinjen negara dalam sejarah Sukan Asia. Bagaimanapun katanya, prestasi sebenar pasukan negara hanya akan diketahui sedikit masa lagi selepas kontinjen negara tiba dari China esok, dan hasil laporan diterima daripada ketua kontinjen negara.

“Untuk mengetahui prestasi sebenar kita harus menunggu kepulangan kontinjen negara yang akan tiba di Kuala Lumpur esok (hari ini) dan selepas itu barulah boleh kita membincangkan mengenai kejuaraan yang dicapai Malaysia pada tahun ini,” katanya selepas menyampaikan bayaran elaun sara hidup nelayan Kemaman di Kampung Tengah, Kuala Kemaman, Terengganu, semalam.

Ibrahim Amir

Puvaneswaran

Nur Suryani


Kementerian juga akan melakukan bedah siasat bagi mendapatkan laporan terperinci kekalahan beberapa acara sukan yang dijangkakan mendapat pingat emas seperti bowling dan hoki.

“Pada tahun ini kami tidak menjangka dapat meraih emas dalam beberapa acara sukan yang dipertandingkan termasuk menembak dan akan melipatgandakan pelbagai usaha serta latihan bagi meningkatkan prestasi atlit untuk menuju ‘Road To London’, katanya.

Source: Berita Minggu Malaysia Online

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran