TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Ahad, 9 Januari 2011

Saya akan dedah - Misbun


09 Januari 2011.

Jurulatih perseorangan tunggu masa sesuai, keadaan reda untuk beri penjelasan

DATUK Misbun Sidek berjanji akan merungkai segala misteri di sebalik keputusan drastik meletakkan jawatan selaku jurulatih perseorangan negara apa tiba masa dan keadaan yang sesuai.

“Bila sampai masa dan keadaan dah reda, saya akan dedahkan (punca sebenar meletak jawatan),” katanya yang terus mengambil sikap mendiamkan diri sejak menghantar surat peletakan jawatan kepada Persatuan Badminton Malaysia (BAM), 31 Disember lalu. Jurulatih itu menghantar surat berkenaan kepada BAM menerusi emel tanpa memberi sebarang alasan di sebalik keputusan mengejutnya itu. “Ini membabitkan sayadan BAM. Jadi, banyak hati perlu dijaga, hati saya tidak apa. Saya ingin berehat dan apabila tiba masa, saya akan buat kenyataan.

Tapi buat masa ini, bagi masa dan ruang supaya keadaan reda,” pintanya.

Tindakan Misbun yang terus membisu menyebabkan pelbagai andaian timbul di sebalik tindakan nekad itu walaupun dia menerima gaji lumayan daripada badan induk berkenaan.

Antara andaian itu termasuk keengganan BAM meluluskan permintaannya untuk melatih anaknya, Misbun Ramdan dan beralih ke bidang profesional bersama anak emasnya, Lee Chong Wei.
Misbun yang akan mencecah 51 tahun bulan depan berkata, dia enggan membicarakan isu peletakan jawatannya bagi mengelakkan ia dipengaruhi emosi yang boleh menyebabkan keadaan bertambah keruh.

“Itu semua andaian dan terpulang kepada apa orang lain hendak kata,” katanya sambil mengakui keputusan itu dibuat tanpa berbincang dengan sesiapa termasuk keluarga dan adik-beradiknya.

Ditanya mengenai sama ada keputusan yang diambilnya itu muktamad, Misbun berkata: “Saya sudah hantar surat... Jadi, saya sudah memikirkan mengenainya. Biar masa tentukan.”

Sebelum mengakhiri perbualan, ikon itu menegaskan bukan mudah menjadi jurulatih dan mengekalkan prestasi Chong Wei.

“Pokok baka baik sekalipun jika tidak dibaja dan dijaga, ia tidak akan membesar dengan sempurna,” katanya.

Source: Berita Harian Malaysia Online.

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran