TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Sabtu, 19 Mei 2012

Eksport produk halal ke Afrika Utara, Eropah


IPOH 19 Mei - Malaysia berhasrat mengeksport produk halal ke Afrika Utara dan Eropah menerusi kerjasama dengan Tunisia di bawah program Strategi Perkongsian Negara Anggota (MCPS) yang dilancarkan oleh Bank Pembangunan Islam (IDB) baru-baru ini.

Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah berkata, Tunisia merupakan platform terbaik kerana negara tersebut turut membentuk kerjasama ekonomi dengan empat lagi negara Afrika Utara yang mempunyai hubungan perdagangan baik dengan Eropah.

"Selain Tunisia, negara Afrika Utara lain iaitu Libya, Maghribi, Mauritania, Libya dan Algeria telah membentuk satu kerjasama ekonomi dengan pasarannya kira-kira 90 juta penduduk.

"Oleh kerana hubungan perdagangan negara-negara itu dengan Eropah amat rapat, ini merupakan platform terbaik untuk kita mengeksport produk halal ke Eropah yang mempunyai lebih 22 juta penduduk Islam," katanya kepada pemberita selepas majlis minum petang dengan guru-guru sekolah di kawasan Parlimen Tambun di sebuah hotel di sini hari ini.

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran