TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Selasa, 21 Februari 2012

Mengingati Pemergian Allahyarham Sudirman Haji Arshad.

ادريس اسماعيل تالو
Idris Ismail Talu


Dalam tahun 1992, tepatnya pada 22 Februari, bersamaan 18 Syaaban 1412, pada hari Sabtu sekitar jam 4:00 pagi, Sudirman Haji Arshad telah meninggalkan kita buat selama-lamanya setelah dikatakan menderita sakit selama tujuh bulan. Allahyarham Sudir ketika itu baru berusia 37 tahun,

Allahyarham Sudirman Hj Arshad menghembuskan nafanya yang terakhir di rumah kakaknya Rudiah bt. Hj. Arshad di alamat No.16, Jalan Taban Satu, Lucky Garden, Bangsar Park, Kuala Lumpur.






Jenazah Allahyarham telah dibawa kampung halamannya di Temerloh dan dikebumikan pada hari yang sama di sebelah pusara orang tuanya, di Tanah Perkuburan Islam Kampung Chengal, Temerloh.

Allahyarham Sudirman telah menghasilkan kira-kira 20 album, serta beberapa album kompilasi, selama Allahyarham bergiat di dalam bidang seni.

Allahyarham Sudirman amat disenangi dan disayangi di seluruh Asia Tenggara, merangkumi Indonesia, Singapura, dan Brunei.



Allahyarham Sudirman diumumkan Penghibur Terbaik Asia pada tahun 1989 pada Asian Popular Music Awards yang berlangsung di Royal Albert Hall, London. Sudirman telah mengalahkan beberapa penghibur Asia lain yang hebat.






Semoga Allah mencucuri rahmatNya ke atas ruh Allahyarham Sudirman Hj Arshad.

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran