TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Ahad, 23 Oktober 2011

Azraai yakin Negeri Sembilan muncul juara

Oleh Mohd Amin Jalil, am@hmetro.com.my

MENGHADAPI pasukan mantap dan berwibawa Terengganu pada perlawanan akhir Piala Malaysia, Sabtu ini, tidak memberi tekanan buat Negeri Sembilan, tegas ketua jurulatih skuad itu, Azraai Khor Abdullah.

Menurutnya, ini berdasarkan pengalaman dan rekod pertemuan dengan pasukan itu pada peringkat kumpulan Piala Malaysia musim ini, apabila Negeri Sembilan menang tipis 1-0 di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi manakala seri tanpa jaringan ketika bertandang ke Kuala Terengganu.

“Saya akui Terengganu yang dibimbing Irfan Bakti Abu Salim lebih mantap kerana membariskan ramai pemain berpengalaman dan lincah terutama barisan penyerang mereka yang menggandingkan pemain kebangsaan Abdul Manaf Mamat dan Ashari Shamsuddin.

“Bagaimanapun, ia tidak akan memberi tekanan kepada Negeri Sembilan, sebaliknya kami akan membuat persiapan rapi dalam menghadapi pertemuan genting itu, untuk memastikan Negeri Sembilan berupaya mengimbangi kekuatan lawan dan akhirnya berjaya menjulang Piala Malaysia musim ini,” katanya.

Beliau ditemui selepas perlawanan separuh akhir kedua di Paroi, malam kelmarin, yang berkesudahan mengatasi T-Team 2-1 untuk layak menerusi agregat 6-3, sekali gus mengesahkan tempat ke final Piala Malaysia di Stadium Shah Alam, Sabtu ini.

Pada perlawanan yang disaksikan kira-kira 45,000 penonton kelmarin, T-Team terlebih dulu membuka jaringan menerusi Fitri Omar pada minit ke-72, bagaimanapun Shahurain Abu Samah dan Shukor Adan melakar dua gol pada minit ke-74 dan 84.

Azraai yakin skuad bimbingannya mampu melakar sejarah menjulang trofi kejuaraan yang menjadi rebutan setiap pasukan itu berdasarkan prestasi dan komitmen yang ditunjukkan pemain skuad Hoben Jang Hoben sepanjang kempen musim ini.

“Walaupun prestasi pasukan terumbang-ambing pada awal saingan angkara masalah kecederaan pemain apabila sekadar berada di tangga kelapan dalam saingan Liga Super selain gagal mempertahankan Piala FA, namun pemain berjaya mempamerkan kebangkitan, hingga berjaya melayakkan diri ke final buat kali ketiga berturut-turut.

“Kejayaan ini bukan satu keputusan biasa atau sekadar nasib tapi hasil semangat juang dan komitmen tinggi setiap pemain yang membuktikan kemampuan masing-masing untuk menjulang nama pasukan.

Source: Harian Metro Malaysia Online.

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran