TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Isnin, 24 Oktober 2011

Maybank sedia MME di India

MALAYAN Banking Bhd (Maybank) bekerjasama dengan Axis Bhd, antara bank persendirian terbesar di India untuk memperkenalkan perkhidmatan kiriman wang kepada akaun penerima di negara berkenaan.

Timbalan Presiden dan Ketua Perkhidmatan Kewangan Komuniti, Lim Hong Tat berkata, perkhidmatan kiriman wang itu adalah lanjutan daripada kemudahan sedia ada yang ditawarkan Maybank Money Express (MME).

“Kami menjangkakan perkhidmatan baru ini akan mengukuhkan lagi segmen kiriman wang asing Maybank dan ketika ini, segmen itu mempunyai nilai kiriman luar secara keseluruhan sebanyak 36 peratus di kalangan bank-bank serta menyasarkan ia berkembang 15 peratus menjelang Jun 2012,” katanya dalam kenyataan di Kuala Lumpur Beliau berkata, pihaknya berharap dapat memanfaatkan lagi rangkaian Axis Bank dan dapat mencapai lebih ramai pengguna melangkaui Malaysia, terutama di India.

Katanya, perkhidmatan baru itu dijangka dapat memanfaatkan kedua-dua warga India yang bekerja di Malaysia dan warga Malaysia yang perlu mengirim wang kepada penerima di India.

India ialah negara penerima kiriman wang terbesar di dunia, menerima kiriman wang masuk melebihi RM165 bilion (AS$55 bilion) pada 2009 hingga 2010.

Source: Harian Metro Malaysia Online.

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran