TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Khamis, 9 Disember 2010

Berperanan bangunkan Lenggong


Sebagai jabatan yang bertanggungjawab sepenuhnya ke atas pembangunan dan aktiviti di Lenggong, Majlis Daerah Lenggong (MDL) menyambut baik pelaksanaan Lenggong Joran ini.

Setiausaha MDL, Nor Akmal Yang Ghazali berkata, sejajar dengan peranan majlis dalam hal pelancongan dan ekonomi penduduk, pihaknya bekerjasama dengan pelbagai agensi untuk membuka serta mempromosi Lenggong kepada masyarakat.


Menurutnya, pihaknya percaya untuk menjayakan pembangunan perlu ada kerjasama daripada pihak swasta.

“Lantaran itu, kerjasama Institut Skill-Tech untuk membangunkan Pusat Informasi Pelancongan Lenggong dan membina laman sesawang daerah Lenggong adalah salah satu usaha yang cukup baik dalam memastikan daerah ini menjadi satu lagi destinasi pelancongan negara,” katanya.

Nor Akmal berkata, dengan pelancaran laman sesawang dan pembukaan pusat informasi pelancongan di Lenggong, usaha yang lebih tersusun akan dilakukan bagi membawa pelancong datang ke kawasan ini.


“Saya yakin kita boleh memajukan produk pelancongan di sini dengan mendapat penglibatan semua pihak.

“Selepas ini, kami akan berbincang dengan lebih mendalam di bawah Majlis Pembangunan Pertanian Kawasan Lenggong supaya usaha yang digerakkan oleh Skill Tech dapat membangunkan industri pelancongan di kawasan ini,” katanya.:

Promosi sukan memancing

Memandangkan :Lenggong adalah destinasi menarik dan Tasek Raban sebagai lubuk kaki pancing, Joran Lenggong merupakan program yang relevan dianjurkan.

Presiden Persatuan Memancing Malaysia, Ridzuan Ghazali berkata, satu ketika dahulu Tasek Raban adalah destinasi yang cukup terkenal kepada kaki pancing di seluruh negara.

Menurutnya, namun, sejak tidak ada tumpuan dan aktiviti dilaksanakan, destinasi itu semakin dilupakan.

“Oleh itu, hasil usaha dan cetusan Ahli Parlimen Lenggong untuk mengadakan Lenggong Joran, disambut baik serta bersedia memberi kerjasama bagi merealisasikan program ini,” katanya.

Ridzuan berkata, selaras dengan Kementerian Pelancongan yang ingin mempromosikan sukan memancing dalam kalangan masyarakat, program sebegini harus diteruskan dari semasa ke semasa.

"Diharap program ini akan menjadi tarikan utama dan identiti baru di Lenggong dan Perak khasnya,” katanya.

Source: Sinar Harian Malaysia Online

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran