TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Ahad, 19 Julai 2009

Bukit Gantang - Jom Makan Durian

By Idris Talu
Pesta Jom Makan Durian telah berlangsung dari 17 hingga 19 July 2009 bertempat di Hentian Sebelah Bukit Gantang (Arah Utara). Saya dan keluarga yang kebetulan ada keperluan di Taiping tadi pagi, sempat singgah merasakan durian di situ.



Poster Jom Makan Durian.


Setiap "peserta" yang nak makan durian dikenakan bayaran sebanyak RM7.90 sahaja. Makanlah banyak mana pun, itulah saja bayaran yang dikenakan.


Bukan makan durian sahaja, ceramah agama pun ada disediakan - makanan jasmani dan rohani.

Ceramah agama pun ada.



Lokasinya ialah di Hentian Sebelah Bukit Gantang (Arah Utara).

Banyak khemah disediakan untuk kemudahan pengunjung menikmati durian dan buah-buah lainnya.

Hentian sebelah Bukit Gantang.

Ada bunga manggar pulak untuk menyambut tetamu!

Suasana di lokasi.

Ramai tetamu.

Mari makan durian.

Durian di mana-mana.

Suasana pesta durian.


Hidangan pengenalan untuk dua orang.

Dua atau tiga biji durian, rambutan, manggis beserta dua botol air mineral.

Nak tambah, cuma datang ke meja urusetia, buah tambahan dikopekkan dahulu sebelum diberikan kepada tetamu.

Rambutan dan manggis pun ada.

Rambutan dan manggis.

Durian yang disajikan cukup kawww punya. Tengoklah yang ini! Rugi tak datang.


Klas "A" punya durian.


Yang ini pun, high class punya.

The best durian.

Durian terbaik disediakan.

Rugi kalau tak datang.

Durian yang cukup masaknya.

Isi pilihan.

Meleleh airliur teman.

Kucing tido kata orang Perak.

Durian berbiji kesit (kosong).

Kauuuu punya durian.

Kuning, manis dan lazat.


Berbakul-bakul lagi durian tersedia untuk dimakan.

Ini juga untuk dimakan, bukan untuk dibawak balik.

Durian - dari jenis atau klon terbaik.

Durian lagi.

Durian, durian, durian.......

Durian dari Perak.

Tinggal kulit saja!



Rasa macam kenal. Hajah makan durian.

Boleh habih ke Hajah? Sedulang durian makan sorang?

Rasa kenal jugak! Pak Haji try durian.


Tetamu pulun makan durian.

Pak Haji tambah lagi? Yang tadi pun tak habih lagi!


Makan durian.

Ihsan pun berantu makan durian.
Pulun Yong pulun!


Masih banyak tempat kosong untuk peserta makan durian.





Nak makan durian, kena bayor le dulu.

Tak banyak RM7.90 je sorang. Makan lah banyak mana pun, itu aje bayarannye.
Urusetia sebok mengangkat dulang peserta yang dah selesai qorbani durian!

Menyediakan hidangan untuk bakal peserta makan durian.

Durian pilihan.

Pengunjung pesta durian.

Tuan-tuan boleh pilih durian.

"We provide the best durian!"


Ikram jadi jurugambar surat khabar mana?

Makan Yob, jangan tak makan.



Sampingan jualan product lain juga dijalankan.

Rotan.

Bahulu Taiping pun ada!

Ikram dengan kameranya.


Macam-macam ada!

Buah-buahan lain juga ada.

Aktiviti lain semasa pesta durian.

Buah-buahan Malaysia.

Hajah dah kenyang makan durian?

Pelbagai peraduan diadakan untuk memeriahkan pesta makan durian.




Mabuk makan durian?

Just in case! Manalah tahu, terlebih makan durian........

Makan bior berpade-pade...

Kalau ada yang tak boleh bangun, ambulan sedia menanti!


©idristalu@2009

Tiada ulasan:

CLICK NOW

ANDA TETAMU BLOG SAYA

Tajuk Kegemaran