TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Khamis, 14 Julai 2011

Tiada jambatan udara di KLIA2 bagi keperluan AirAsia

14/07/2011 10:04pm

KUALA LUMPUR 14 Julai – Malaysia Airports Holdings Bhd (MAHB) berkata, tiada jambatan udara akan disediakan di terminal Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA2) bagi keperluan syarikat penerbangan kos rendah, AirAsia.

Ketua Pegawai Eksekutif MAHB, Tan Sri Bashir Ahmad berkata, terminal itu dibina tanpa pemasangan jambatan udara dan sebagai ganti disediakan tanjakan (ramp), berdasarkan keputusan AirAsia untuk tidak menggunakan jambatan udara di KLIA2 walau pun semasa keadaan cuaca buruk.

Dalam satu kenyataan, katanya, kerana Airasia dan AirasiaX akan menjadi syarikat penerbangan utama di KLIA2, adalah tiada faedah jika jambatan udara dibina jika ia tidak akan digunakan.

Bagaimana pun, MAHB berkata, peruntukan telah dibuat di dalam reka bentuk terminal bagi menampung pemasangan jambatan udara itu, jika diperlukan pada satu-satu masa kelak atau pada sebarang masa kelak, oleh kumpulan AirAsia atau LCC yang lain.

“Sebagai pengendali lapangan terbang, adalah penting kami menyokong model perniagaan kedua-dua syarikat perkhidmatan penuh dan LCC yang lain,” katanya. – Bernama

Source: Utusan Malaysia Online.

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran