TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Ahad, 10 Julai 2011

Pesara naikkan belontok 13.4 kg

TELUK INTAN 9 Julai - Seorang pemancing dari Kampung Bahagia Berjaya di sini berjaya menaikkan ikan belontok seberat 13.4 kilogram di pertemuan antara Sungai Pak Kalong dan Sungai Perak, petang semalam.

Osman Lizan, 63, pesara Padiberas Nasional Bhd. (Bernas) berhempas-pulas selama 46 minit untuk menaikkan ikan belontok yang terbesar pernah dipancingnya di Sungai Perak.

"Pada mulanya saya ingatkan mata kail tersangkut pada dulang atau kayu kerana terasa begitu berat. Apabila dinaikkan baru saya sedar ia ikan belontok.

"Saya tidak sangka ada ikan belontok sebesar ini di Sungai Perak kerana tangkapan terbesar saya sebelum ini cuma seberat tujuh kilogram," katanya ketika ditemui di sini, hari ini.

Menurut Osman, rakannya yang memancing bersamanya turut terkejut kerana terdapat ikan belontok sebesar itu di Sungai Perak.

"Saya dan rakan merakamkan gambar ikan tersebut sebagai bukti sebelum menjualnya kepada seorang peraih dengan harga RM35 sekilogram.

"Saya memperoleh sebanyak RM470 hasil jualan ikan belontok tersebut," katanya yang mula memancing secara serius sejak berusia 12 tahun.

Source: Mingguan Malaysia Online

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran