TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Sabtu, 2 Julai 2011

Tasik Kenyir Menjadi Destinasi kaki pancing

HULU TERENGGANU: Program Boat On The Road akan disenaraikan sebagai aktiviti tahunan dalam kalendar pelancongan negeri Terengganu bagi mempromosikan Tasik Kenyir sebagai destinasi memancing dan sukan air.

Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said berkata, program itu mendapat sambutan menggalakkan berdasarkan jumlah peserta yang meningkat berbanding tahun lalu.

“Usaha dijalankan penganjur berjaya mempromosikan aktiviti memancing di Tasik Kenyir kerana semakin ramai kaki pancing berkunjung ke sini.

“Jika tahun lalu hanya 50 kenderaan pacuan empat roda mengambil bahagian berkonvoi dari Kuala Lumpur ke Tasik Kenyir, kini kerajaan negeri rasa bangga apabila jumlah peserta bertambah kepada 115 buah.

“Malah kejohanan bot laju akan dianjurkan tahun hadapan dan jika tidak mempunyai sebarang masalah, dua acara ini akan digabungkan seterusnya mempopularkan lagi Tasik Kenyir sebagai destinasi memancing dan sukan air,” katanya pada sidang media Majlis Penutup dan Penyampaian Hadiah Boat On The Road di Pengkalan Gawi, Tasik Kenyir, semalam.

Turut hadir, Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan Kebudayaan, Kesenian dan Warisan Negeri, Datuk Abd Rahin Mohd Said; Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan Negeri, Rozi Mamat dan Timbalan Pengarang Kumpulan Berita Harian, Mahfar Ali.

Ahmad berkata, kerajaan negeri berharap ada pemancing akan menaikkan ikan arapaima gigas yang menawarkan habuan RM20,000 pada acara tahun depan.

Pada pertandingan itu, Muhammad Syafiq Izuan Bakar, 19, memenangi tempat pertama kategori individu selepas menaikkan ikan toman seberat 4.3 kilogram untuk menerima wang tunai sejumlah RM12,000.

Bagi kategori pasukan, Kumpulan Alu Cast 2 dari Kuala Lumpur yang menaikkan dua siakap putih seberat lima dan enam kilogram muncul juara untuk membawa pulang RM30,000 berserta hadiah iringan.

Source: Harian Metro Malaysia Online.

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran