TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Rabu, 25 Januari 2012

Tourism Malaysia mahu tarik ramai pelancong

25/01/2012

Tahun Melawat Perak 2012.

Melaka Bandaraya Bersejarah

SINGAPURA 24 Jan. – Tourism Malaysia akan menyediakan pelbagai produk pelancongan bagi menarik lebih ramai pelancong Singapura tahun ini, kata Pengarahnya bagi Singapura, Zalizam Zakaria.

Zalizam berkata, tahun ini, Tourism Malaysia akan meneruskan program sedia adanya tetapi dengan beberapa penyelarasan yang akan memberi faedah kepada ejen tempatan, hotel dan pemilik produk.

Beliau berkata, Program Kunjungan Suai kenal, sebagai contohnya, akan lebih menumpukan kepada tempat-tempat yang kurang popular dan kurang dilawati di Malaysia.

Cendawan di Royal Belum

“Tourism Malaysia juga akan mempromosikan dengan giat ”Inap Desa menerusi Kereta Api” kerana ia satu daripada percutian paling popular bagi pelajar dan warga emas di sini.

“Kami bekerjasama rapat dengan KTM Bhd. untuk mewujudkan pakej percutian menarik baharu,” katanya.

Zalizam berkata, oleh sebab kebanyakan orang Singapura mempunyai kereta, Tourism Malaysia juga akan mempromosikan laluan baharu dan sedia ada di seluruh Semenanjung Malaysia untuk mereka menikmati pemandangan indah desa dan makanan tempatan di sepanjang jalan.

Keheningan hutan dara Malaysia.

Bagi Sabah dan Sarawak, Tourism Malaysia akan menggalakkan orang Singapura untuk ”Terbang dan Pandu”, katanya.

Beliau berkata, mereka yang gemar berbasikal juga tidak akan dilupakan.

“Kami kini sedang bekerjasama dengan beberapa kelab basikal untuk membawa mereka berbasikal di Malaysia dan menikmati pengalaman menarik sepanjang perjalanan,” katanya.

Zalizam berkata, orang Singapura melawat seluruh Malaysia.

“Bagaimanapun, kami kini mahu mengalih tumpuan mereka melawat ke destinasi yang kurang popular dan kurang dilawati seperti Pantai Timur, Perak, Sabah dan Sarawak,” katanya.

Beliau berkata, walaupun destinasi-destinasi ini mempunyai banyak produk pelancongan mereka gagal untuk menarik pelancong Singapura.

“Program ”Melawat Perak 2012” dan ”Melawat Kelantan 2012” telah menyediakan banyak aktiviti dan produk pelancongan untuk dinikmati rakan-rakan Singapura kita,” katanya.

Source: Utusan Malaysia Online.

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran