TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Ahad, 22 Januari 2012

Kenangan Bersama Allahyarham Dato’ Mohd Salleh bin Abdul Majid

Idris Ismail Talu.

Allahyarham Dato’ Salleh Abdul Majid (lima dari kiri)


Allahyarham Dato’ Mohd Salleh bin Abdul Majid amat terkenal di kalangan warga Universiti Teknologi MARA kerana Allahyarham pernah menuntut di Institut Teknologi MARA (ITM, kini UiTM) di Jalan Othman, Petaling Jaya, sebelum melanjutkan pelajarannya ke Amerika Syarikat .

Allahyarham berjaya mendapatkan ijazah Bachelor dalam bidang perniagaan dari Ohio University dan Master dari Northern Illinois University di Amerika Syarikat.

Oleh kerana penulis juga menyambung pelajaran peringkat tertiary di UiTM, penulis kerap berpeluang bertemu denga Allahyarham dalam banyak pertemuan, baik yang dianjurkan oleh UiTM atau oleh pihak ketiga kerana keterlibatan Allahyarham dalam Bursa Saham Kuala Lumpur sebagai Presiden pertama BSKL.

Allahyarham Dato’ Salleh Abdul Majid dalam suatu majlis anjuran UiTM


Watak keMinangannya terserlah apabila Allahyarham memimpin majlis, walau pun di waktu petang di mana biasanya para pesertanya mudah “belayar ke Bidor”. Pernah di dalam suatu majlis yang agak ilmiah, pemidato sebelum Allahyarham memberikan penyampaiannya dengan cara yang terlalu akademik, yang menyebabkanramai para pesertanya “belayar ke destinasi masing-masing!” Apabila majlis diambilalih oleh Allahyarham, beliau tetap memberikan pujian kepada pemidato sebelumnya betapa kemapanan penceramah tersebut yang masih mantap dengan cara keilmuannya. Allahyarham biasanya mempunyai banyak idea untuk menyegarkan majlis untuk menyampaikan idea-idea bernas dalam usaha menambahbaikkan penguasaan ekonomi masyarakatnya.

Penulis tidak mempunyai banyak gambar bersama Allahyarham Dato’ Mohd Salleh bin Abdul Majid. Penulis memaparkan dua keping gambar yang ada dalam simpanan.

Semoga Allah mengampunkan segala dosa Allahyarham, mencucuri rahmat ke atas rohnya dan menempatkan rohnya bersama-sama roh orang yang solihin. Al Fatihah.

Idris Ismail Talu

Tiada ulasan:

CLICK NOW

ANDA TETAMU BLOG SAYA

Tajuk Kegemaran