TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Isnin, 9 Januari 2012

Lebih RM90j untuk mantapkan Belum Rainforest Resort di Banding, Gerik.

09/01/2012

Gambar: Utusan Malaysia Online.


KUALA LUMPUR 8 Jan. - Kumpulan Emkay milik tokoh korporat terkemuka, Tan Sri Mustapha Kamal Abu Bakar telah membelanjakan RM95 juta untuk meningkatkan kemudahan pusat peranginan alam semula jadi Belum Rainforest Resort (BRR) di Gerik, Perak.

Pusat peranginan itu akan mempunyai tambahan 36 buah bilik, menjadikan jumlah keseluruhan 112 bilik pada pertengahan tahun depan kata Pengurus Besar (Operasi) M.K.N Group Sdn. Bhd., Wan Rashidi Wan Ibrahim.

Jeti Banding di Pulau Banding Gerik.

M.K.N Group adalah sebahagian daripada Kumpulan Emkay yang memiliki BRR. BRR kini diurus pihak luar iaitu Ri-Yaz Hotels & Resort.

Selain menambah bilangan bilik, BRR yang sebelum ini dikenali sebagai Banding Island Resort, juga akan mempunyai lima bilik rawatan Spa, enam buah rumah kampung dan sebuah kolam renang.

Keindahan Tasik Temengor di Banding.

Difahamkan BRR sedang melaksanakan fasa kedua untuk meningkatkan kemudahannya melibatkan kos RM20 juta setelah dikuasai oleh Emkay Group pada bulan Julai 2008.

Pusat peranginan itu yang tidak jauh dari Gerik dan lokasi terletak di atas sebuah pulau di dalam tasik buatan manusia, sejak tempoh tersebut telah berubah wajah dan mempunyai 70 bilik berbanding 27 buah bilik ketika diambil alih.

Menurut Pengurus BRR, Noraini Ahmad, enam buah rumah kampung yang akan dibina mempunyai keluasan antara 600 hingga 1,000 kaki persegi dengan sebuah rumah dengan tiga bilik tidur, dua buah rumah dengan dua bilik tidur dan tiga buah rumah dengan satu bilik tidur.

Source: Utusan Malaysia Online.

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran