TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Khamis, 8 Mac 2012

Masyarakat Aceh rapat hubungan silaturahim

KLANG: “Masyarakat Aceh di sini gembira berada di negara ini. Majlis yang kita buat ini selain dapat mewujudkan silaturahim antara kami, ia juga dapat merapatkan hubungan kami dengan masyarakat tempatan.

“Malah majlis ini diadakan di rumah penduduk di sini,” kata Pengerusi Jawatankuasa Penganjur Maulidur Rasul Aceh, Mowardi Yusuf, 54, di sini, semalam.

Dia ditemui pada majlis Sambutan Maulidul Rasul anjuran masyarakat Aceh dan penduduk tempatan, di Meru, di sini.

Majlis itu berlangsung dua hari bermula kelmarin dan lebih 2,000 orang hadir memeriahkan acara tahunan itu.

Mowardi yang sudah menetap di negara ini sejak 1982 berkata, sumbangan kewangan pula diperoleh daripada dermawan membabitkan warga Aceh yang tinggal di sekitar negeri itu dan warga tempatan.

“Ini menunjukkan perpaduan dan semangat 1Malaysia. Sambutan yang kita buat ini juga dihadiri oleh pelbagai kaum, sekali gus menunjukkan kami hidup aman damai di sini.

“Selain itu, kita ingin menunjukkan, kita orang Melayu boleh berkawan dengan semua orang dan hidup aman harmoni,” katanya.

Sambutan itu turut diserikan dengan marhaban anak yatim piatu tsunami, Aceh yang dibawa khas dari Bangi, dekat sini.

Sementara itu, seorang penduduk tempatan, Samsuri Abdullah, 32, berkata majlis itu membuktikan semangat perpaduan dan hubungan akrab antara warga tempatan dengan masyarakat Aceh.

“Malah majlis ini dibuat secara gotong-royong sekali gus dapat mewujudkan jalinan silatulrahim antara masyarakat tempatan dengan warga Aceh,” katanya.

Sumber: Harian Metro Malaysia Online.

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran