TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Jumaat, 25 Jun 2010

MAHB kendali satu lagi lapangan terbang di seberang laut

Source: Berita Harian Malaysia Online

Tarikh: 2010/06/25

PUTRAJAYA: Malaysia Airports Holdings Bhd (MAHB) memenangi satu lagi bidaan untuk membina, mengendali, memodenkan dan membesarkan Lapangan Terbang Antarabangsa Male (MIA) melalui konsortium GMR-MAHBnya.

Pengarah Urusannya, Tan Sri Bashir Ahmad di dalam satu kenyataan di sini hari ini, berkata usaha sama dengan GMR Group yang berpangkalan di Bangalore sejak 2002, mengukuhkan komitmen MAHB untuk mengembangkan perniagaannya yang melangkaui sempadan Malaysia. GMR Group berpengkhususan di dalam lapangan terbang, tenaga, lebuh raya, dan infrastruktur perbandaran. Bashir berkata, MIA terletak di Pulau Huhule di arcipelago yang stabil dan adalah salah satu lapangan terbang yang cepat berkembang di rantau itu.

Kejayaan itu, menunjukkan satu mercu tanda penting satu syarikat Malaysia yang mempunyai kepakaran di dalam pasaran antarabangsa.

Bidaan itu disertai oleh dua pihak lain iaitu Aeroport De Paris, France-TAV, Konsortium Turki dan Konsortium Zurich Airport-GVK.

Dengan kejayaan itu, MAHB kini mempunyai empat lapangan terbang di seberang laut yang termasuk Lapangan Terbang Antarabangsa Rajiv Gandhi di Hyderabad, Lapangan Terbang antarabangsa Indira Gandhi di Delhi, dan Lapangan Terbang Antarabangsa Istanbul Sabiha Gokcen di Turki. - Bernama

Source: http://www.bharian.com.my/bharian/articles/MAHBkendalisatulagilapanganterbangdiseberanglaut/Article

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran