TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Sabtu, 23 April 2011

Tawaran 'jujur'


Datuk Misbun Sidek.


Oleh Jumiati Rosly, jumiati@bharian.com.my

Tarikh: 2011/04/24

Nadzmi yakin dengan kontrak baru walau Misbun terus membisu

TIDAK mahu berfikiran negatif, Persatuan Badminton Malaysia (BAM) percaya Datuk Misbun Sidek akan kembali ke badan induk itu kerana tawaran kontrak baru bagi melatih skuad pelapis disifatkan sebagai 'jujur'. “Kami jujur dalam mengemukakan kontrak baru kerana khidmatnya (Misbun) masih diperlukan dan pada masa sama, kami tidak mahu mengecewakan Lee Chong Wei yang makin selesa dengan jurulatih baru,” kata presidennya, Datuk Seri Mohd Nadzmi Mohd Salleh.

Apa yang perlu kini, katanya, ialah memastikan Misbun kembali ke BAM kerana percaya sentuhan emas jurulatih itu mampu melahirkan lebih ramai pemain badminton kelas dunia lain selepas membantu Chong Wei mengungguli persada antarabangsa.

“Maklum balas daripada Chong Wei adalah penting semasa kontrak baru dibuat. Khidmat Misbun diputuskan Jawatankuasa Kejurulatihan dan Latihan (CTC) BAM dan keputusan jelas mahukan dia kembali, cuma hanya ada sedikit perbezaan tugas,” katanya.

Dengan berbaki empat hari menjelang mesyuarat Exco BAM, Misbun perlu memberikan kata putus terhadap tawaran itu selepas dia tidak lagi diberi tugas membimbing Chong Wei yang kian selesa di bawah ketua jurulatih, Rashid Sidek dan Tey Seu Bock.

Jika tawaran itu diterima, Misbun akan bergandingan dengan Hendrawan untuk membimbing sembilan pemain pelapis termasuk anaknya, Misbun Ramdan yang dikatakan menjadi antara punca dia nekad meletak jawatan secara mengejut, 31 Disember lalu.

BAM mengemukakan tawaran kontrak baru kepada Misbun awal bulan ini dan Setiausaha Kehormat yang juga Pengerusi CTC, Ng Chin Chai berkata, syarat dan terma kontrak dipersetujui CTC tetapi hingga kini, Misbun belum memberi bayangan sama ada menerima atau menolak tawaran berkenaan.

Source: Berita Minggu Malaysia Online.

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran