TO ALL MY BLOG READERS

TERIMA KASIH - شكرا لك - THANK YOU - ありがとうございました - 谢谢您 - Teşekkürler - Mulţumesc - Obrigado

Sabtu, 26 Mac 2011

Les’ Copaque hasilkan Upin & Ipin terima Anugerah Khas NEF-Awani 2010

KUALA LUMPUR 24 Mac - Syarikat animasi yang menghasilkan siri kartun Upin & Ipin, Les' Copaque Production Sdn. Bhd. dipilih sebagai penerima anugerah khas Persatuan Industri dan Usahawan ICT Bumiputera Malaysia (NEF)-Awani Tun Dr. Mahathir pada majlis Anugerah ICT NEF-Awani 2010.

Pengarah Urusannya, Burhanuddin Md. Radzi berkata, pemilihan itu dilihat sebagai pengiktirafan yang tidak ternilai kepada syarikatnya.

''Untuk sampai ke peringkat ini, banyak cabaran dan rintangan yang perlu dilalui terutama bagi mempopularkan produk animasi yang telah kami cipta selain mengekalkan kualitinya.

''Pada masa akan datang, Les' Copaque merancang menghasilkan lebih banyak produk animasi baru dalam usaha memajukan lagi industri kandungan kreatif tempatan,'' katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Sebanyak 31 syarikat ICT bumiputera tempatan dipilih bertanding ke peringkat akhir anugerah tersebut menerusi tujuh kategori utama di mana pemenangnya dinilai oleh juri selain lima kategori pilihan rakyat yang ditentukan secara undian dalam talian.

Syarikat Century Software Sdn. Bhd. mengungguli kategori Produk Perisian Bumiputera Terbaik, Terato Tech Sdn. Bhd. bagi kategori Usahawan Tekno Bumiputera Muda Terbaik, Lot.my untuk kategori Aplikasi Media Baru Bumiputera Terbaik dan Islamkids Media Sdn. Bhd diterima sebagai Kandungan/Aplikasi Mudah Alih Bumiputera Terbaik.

Sementara itu, Animonsta Studios Sdn. Bhd memenangi kategori Syarikat Startup Bumiputera Terbaik, Netcarbon Sdn. Bhd. bagi Animasi Kreatif/Permainan Bumiputera Terbaik dan Orea Technologies Sdn. Bhd. menjuarai kategori Syarikat Bumiputera Paling Inovatif.

Bagi kategori pilihan rakyat pula, TM diumumkan sebagai Syarikat Telekomunikasi Pilihan, Maybank sebagai Penyedia Perkhidmatan Dalam Talian Pilihan, Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) untuk e-Perkhidmatan Kerajaan Pilihan, Tonton.com.my bagi Portal Hiburan Pilihan serta MYeG dipilih e-komuniti/e-perkhidmatan Pilihan.

Kesemua anugerah disampaikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Anugerah tersebut dianjurkan oleh Persatuan Industri dan Usahawan ICT Bumiputera Malaysia (NEF) bersama saluran berita televisyen, Astro Awani dengan Utusan Malaysia sebagai akhbar rasmi.

Ia mempunyai objektif menyokong dan membantu pembangunan usahawan ICT bumiputera tempatan yang berpotensi untuk maju ke peringkat lebih baik.

Source: Utusan Malaysia Online.
25 March 2011.

Tiada ulasan:

CLICK NOW

Tajuk Kegemaran